JOM IKUTI BERITA SEMASA









Pilihan Berita online
(Kami amat menghormati andasebagai pembaca blog ini. Sebagai pembaca yang peka dan prihatinterhadap keamanan negara,anda boleh memberi cadangan melalui peti komendi bawah terhadap berita-berita online yang tidak baik dan berunsurhasutan dan perkauman. Kami akan menyingkirkan berita tersebut darisenarai di bawah) dan (sila buka tab baru bagi website berita tersebut):
1.Utusan Online
2.Berita Harian Online
3.Bernama ( Berita Nasional Malaysia) Online
4.Metro Online
5.Kosmo Online
6.Borneo Post Online (Bahasa Inggeris)
7.The Star Online (Bahasa Inggeris)
8.Newstraitstimes Online (Bahasa Inggeris)
9.Malay Mail Online (Bahasa Inggeris)
10.Daily Express (Bahasa Inggeris)
11.Rengah Sarawak (Bahasa Inggeris)
12.Sun2surf-The Sun (Bahasa Inggeris)
13.New Sabah Times (Bahasa Inggeris)
14. Utusan Borneo
























Terkini



(sila klik gambar di atas)

KETUA KELAS YANG BARU , SEMANGAT BARU!
IPGKTAR, KOTA SAMARAHAN 23 Jun 2011- Perlantikan ketua kelas baru memberi nafas baru kepada PISMP Pengajian Sosial 1111 apabila Mohd. Zulfarhan bin Rosmen (gambar kanan) dilantik menjadi ketua kelas yang baru menggantikan Elfi Syahrul bin Materang. Manakala penolong ketua kelas pula ialah Sih Ai Yong (gambar bawah ) yang menggantikan Faten Errana binti Abu Bakar.


"Saya akan berkhidmat dengan baik dan akan membuat sebanyak mungkin perubahan untuk mempertingkan prestasi anak-anak buah saya" kata Zulfarhan dalam petikan akbar berita PPISMP PS 1111 semalam.


GENIUS CABAR PELAJAR PISMPPS1111 YANG LAIN PECAH REKOD POINTER 3.92
IPGKTAR, KOTA SAMARAHAN 23 Jun 2011-Douvislynda ak Sumol (gambar kanan) menguntum senyuman setelah selesai Majlis Anugerah Pointer Cemerlang (APC) peringkat IPG di Dewan Sri Samarahan. Hebat! Douvislynda namun petikan semalam berkata semalam bahawa beliau ingin melihat rakan-rakan seperjuangan mendapat pointer sepertinya. Walaupun hasrat beliau untuk mendapat pointer 4.00 namun beliau tidak akan mudah mengalah. Beliau mengucapkan jutaan terima kasih kepada kedua-dua ibu bapa beliau, para pensyarah dan rakan-rakan seperjuangan yang telah membawa kejayaan kepada beliau hari ini.

"Kita lihat dan tanti,siapa yang mampu mengatasi pointer saya pada semesta 3? Saya cabar anda!" (rakan beliau-pismpps1111)"kata beliau mengakhir sesi temu bual.


PISMP PS 1111 BERSYUKUR DAPAT KELAS YANG SELESA
IPGKTAR, KOTA SAMARAHAN 23 Jun 2011- Kami amat berasa bersyukur pada semesta 2 kali ini kerana sudah 4 semesta (3 semesta PPISMP, 1 semesta PISMP) kami tidak mendapat alat bekalan penghawa dingin. Keselesaan ini membuat kami semakin semangat untuk belajar dan meningkatkan prestasi kami. Akhirnya, impian kami terlaksana pada semesta kali ini.


Berita lama

Temu duga terbuka KPLSPM bagi pemohon di kawasan pedalaman18/05/2010 5:24pm (sila klik bagi bacaan lanjut di Utusan Online)KUALA LUMPUR 18 Mei – Buat pertama kalinya pemilihan calon bagi Kursus Perguruan Lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (KPLSPM) diadakan secara temu duga terbuka bagi memberi peluang kepada mereka terutama di pedalaman Sabah dan Sarawak yang tiada akses untuk memohon secara online.
Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, temu duga telah diadakan hari ini di Sekolah Menengah Kebangsaan Bakun di Sungai Asap dan Pusat Kegiatan Guru Pejabat Pelajaran Daerah Marudi di Baram, Sarawak.
Di Sabah pula, temu duga akan diadakan pada 24 Mei di Pejabat Pelajaran Daerah Nabawan, Pejabat Pelajaran Daerah Ranau dan Pejabat Pelajaran Daerah Pitas.
"Sebelum ini, kursus KPLSPM ini hanya boleh dipohon melalui talian, dan temu duga terbuka itu adalah projek rintis dalam usaha kerajaan merapatkan jurang pendidikan antara bandar dan kawasan pedalaman,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.
Dijangkakan lebih 30 orang calon akan hadir di setiap tempat temu duga dan mereka akan menjalani tiga tahap ujian iaitu Inventori Sahsiah Keguruan (Insak), Temu Duga Kumpulan dan Temu Duga Individu sebelum dipilih ditahap seterusnya, kata beliau. – Bernama


Berita dari IPGKTAR

A.Majlis Konvokesyen Tahun 2010 KPLI Amb. Jan 2009, KPLI KDCPK Amb. Nov 2007 dan KDC Kemas Amb. Mei 2006.
Tahniah diucapkan kepada semua lulusan KPLI Ambilan Januari 2009, KPLI KDCPK Ambilan November 2007 dan KDC Kemas Ambilan Mei 2006.

Majlis Konvokesyen bagi pelajar yang dinyatakan di atas adalah seperti butiran berikut:
Tarikh
: 29 April 2010 (Khamis)
Masa
: 08.00 pagi – 12.30 tengahari
Tempat
: Dewan Sri Samarahan, IPG Kampus Tun Abdul Razak, Kota Samarahan, Sarawak
Pendaftaran
: 28 April 2010 (Rabu) Jam 10.00 pagi – 01.00 tengahari
Sidang Konvo IPGMKTAR
: 28 April 2010 (Rabu) Jam 02.00 Petang


________________________________________


B. Sambutan Ulangtahun kelahiraan yang ke-19 CIkgu Elfi Syahrul bin Materang
30 April 2010-00:00 A.M,kami guru-guru pelatih menyambut hari lahir Cikgu Elfi Syahrul dengan suasana meriah. Beliau menadah tangan tanda kesyukuran kepada Allah S.W.T yang telah mengurniakan nikmat-Nya. Bagi kami guru-guru pelatih mengucapkan selamat hari lahir kepada Cikgu Elfi Syahrul,semoga panjang umur,dimurahkan rezeki dan hidup diberkati oleh Allah S.W.T.

________________________________________
C. Cikgu Elfi Syahrul belanja rakan sekelas makan di Restoran Pizza Hut.
03/05/2010,8:30 P.M- Seramai 17 orang guru-guru pelatih Pengajian Sosial 709 telah dibelanja oleh Cikgu Elfi sebagai tanda kesyukuran beliau atas rezeki dan nikmat yang telah diberi oleh Allah S.W.T kepada-Nya.

_________________________________________

D. Perlawanan bola sepak 10/05/2010


KHABAR DARI LAMAN WEB IPGKTAR





  • Perjumpaan Bulanan KPLI (SR) j-QAF Ambilan Januari 2011

  • Taklimat Refleksi Praktikum Fasa III PISMP Ambilan Januari 2008

  • KURSUS LPBS j.QAF AMBILAN JANUARI 2011

  • Makluman Penempatan Terus Semasa Praktikum Guru Pelatih Program KPLI SR Ambilan Jun 2010 Major Prasekolah Di Bawah NKRA Pendidikan

  • Memo Jemputan Peraduan Mengarang Esei Jabatan Penerangan 2011
  • Ulasan

    1. Bagi guru-guru pelatih berbangsa Cina,anda boleh beri cadangan berita online berbahasa Cina.

      BalasPadam

    Catat Ulasan

    Catatan popular daripada blog ini

    7 elemen muzik

    LATITUD DAN LONGITUD

    LAGU FLY KENYALANG FLY, FLY HIGH